Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków

Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB) – nowy obowiązek właścicieli budynków.

Od 1 lipca 2021 r. zostaje wprowadzony obowiązek złożenia deklaracji dotyczącej źródeł ciepła i źródeł spalania paliw w budynkach, do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB). Każdy właściciel lub zarządca budynku, w którym znajduje się źródło ciepła
i spalania paliw będzie zobowiązany do złożenia ww deklaracji.

Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków została uruchomiona w celu poprawy jakości powietrza w Polsce. Działania te mają doprowadzić do wyeliminowania jak największej ilości pieców na paliwa stałe, tzw. kopciuchów, które w znacznym stopniu przyczyniają się do zanieczyszczenia środowiska naturalnego. Celem Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków będzie gromadzenie, przetwarzanie i analizowanie szczegółowych danych
o budynkach w całej Polsce.

CEEBjest przede wszystkim produktem informatycznym, który umożliwi składanie deklaracji o użytkowanym źródle ciepła lub spalania paliw. Deklaracje będą składane zgodnie z przepisami ustawy o termomodernizacji za pośrednictwem systemu teleinformatycznego. Dokumenty będzie można złożyć w wersji elektronicznej, za pośrednictwem system CEEB oraz w formie papierowej listem lub osobiście w Urzędzie Gminy Białogard,ul. Wileńska 8, 78-200 Białogard.

Informacje w deklaracji

Zgodnie z ustawą o termomodernizacji deklaracja zawiera takie informacje jak:
1. Imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres
miejsca zamieszkania lub siedziby;
2. Adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło
spalania paliw;
3. Informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła
lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich
paliwach;
4. Numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie);
5. Adres e-mail (opcjonalnie).

Dwa rodzaje deklaracji:

  • dla budynków i lokali mieszkalnych ( Formularz A )

  • dla budynków i lokali niemieszkalnych (Formularz B )

Terminy złożenia deklaracji

Na wysłanie deklaracji właściciele będą mieli 12 miesięcy w przypadku budynków już istniejących. W przypadku nowo powstałych obiektów będzie to termin 14 dni od uruchomienia nowego źródła ciepła lub spalania paliw.

Szczegółowe informacje znajdą Państwo na stronie Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego

https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq

lub pod numerem telefonu 94 311 01 93 – Urząd Gminy Białogard

(AKł)

deklaracja-A-30.06.2021

deklaracja-B-30.06.2021